Manual de l'Usuari sanitari

Segons diuen les enquestes, els usuaris de tot l'Estat van puntuar molt bé la sanitat pública durant el 2007 (nota: el ministerio encara té penjades les dades del 2006), els funcionaris estan encantats i tot funciona divinament.
L'usuari, com qualsevol altre usuari de qualsevol altre servei orientat al client, ha de tenir el seu propi manual d'ús, personalitzat i addient,res de les quatre pinzellades que surten a les webs hospitalàries o del sistema de salut. Fruit de la seva experiència a Urgències, un grup anònim de metges residents a hospitals catalans, va redactar, fa anys, un manual de l'usuari de la sanitat per tal que tan el pacient com el seu metge "supieran a qué atenerse". El manual va ser escrit en castellà ja que la població de l'àrea d'influència de l'hospital -1 milió i mig d'ànimes-on treballaven i gairebé vivien els "resistents" el parlaven de forma monolingüe(incomprensiblement, donat que, com a tota Espanya saben, la llengua castellana està molt amenaçada a Catalunya i en clar retrocés el seu ús). Replicant ha decidit recuperar-lo (el Manual, no el castellà) pel bé del país.
Primers consells adreçats a l'usuari/client (versió lliure):
PRIMERA PARTE: LA LLEGADA

1. Acuda en transporte público al hospital siempre que le sea posible. Le saldrá más barato y podrá empezar a hacer cola des de la salida del metro en aquellos dias en que, por la circunstancia que sea, el servicio (del hospital, se entiende)se halle colapsado.Lògicament, els transports metropolitans de BCN també es col.lapsen.
2. Aunque en el hospital no den "tanda",es importante intentar llegar cuanto antes a la meta (puerta del centro).Por tanto, a la salida del metro haga carreras con los otros usuarios si es necesario. Nunca se sabe.
3. En el momento de llegar a la meta, o incluso antes, lleve la cartilla sanitaria/ tarjeta en la mano y agítelala ante la azafata/conserje.
4. Empiece a explicar sus síntomas en la entrada a l@s susodich@s (azafata o conserje).
5. Ante el médico orientador, primero muéstrele la cartilla. Cuando la rechace y le pregunte su nombre, no vocalice. Hable bajo y deprisa. Además, procure no tener un nombre común (pedro..), más bien llámese Sinforoso, Meteoro, Margarito...Un usuario de pro nunca tiene un nombre "vulgar".
6.Diga de entrada qué prueba desea: TC, RMN, ecografia, electrocardiograma...Nunca pase primero por su médico de cabecera...vd ya tiene claro lo que le ocurre y cómo solucionarlo y por eso ha venido a Urgencias.

Continuará....

PD: siempre hay un peor posible, por ejemplo este y por ejemplo esto que podeis ver

Comentaris

manu ha dit…
Nosaltres tenim un metge magnífic. Sempre ens ofereix la baixa :)
Replicant ha dit…
Carai!, i no l'accepteu?. Ja em diràs on treballes..(el dia de la festa pex). Per no comprometre cap institució
Cristina ha dit…
Uffff...paciència heu de tenir. Jo, la veritat, no tinc gaire bona experiència amb els metges de la seguretat social...però corren els rumors que hi ha gent competent por ahí treballant-hi :ppp (no, posh spicy, amb el ratolí al cap nooooo...)
Replicant ha dit…
Amb el ratolí i amb el que convingui...!, la cosa és disminuir les llistes d'espera com sigui!
Un metge qualsevol ha dit…
Si tot metge fos pacient abans que metge no seria tant sarcàstic amb el que fan o deixen de fer els seus pacients. Sé de què parlo.

Entrades populars d'aquest blog

Tallers d'artesans de ciutat vella II